welcome

hi, welcome to my blog. Don't forget to follow me, ok. Bye

Monday 26 September 2011

haiwan peliharaan

Kat setiap rumah orang mesti ada haiwan peliharaan kan? Haa aku pun ada juga haiwan peliharaan. Ada kucing, ikan dan ayam. Tapi ayam tu haiwan penternakan ya. Senang cerita buat je lah ayam tu haiwan peliharaan. Keluarga aku ni bela bela ayam opss, silap ternak ayam baru betul. Ternak ayam ni pun sebab sejarah nya bermula keluarga aku pergi lah berjalan kat pasar lambak. Just area Batu Gajah je. Haha.

And then, kita orang pun berjalan lah sana- sini. Lepastu ternampak ada Apek tua yang jual anak ayam. Kita orang pun try lah beli 4 ekor. Samapi sekarang masih lagi beli anak ayam. Tapi keluarga aku cakap nak berhenti dulu buat masa ni. Yalah dah nak akhir tahun. Nak lah melancong kat sana, kat sini. Nanti kalau kita orang asyik berjalan, siapa yang nak tngok- tengokkan ayam aku tu? Korang nak ke? Haha. Just kidding.

Ayam aku dah besar- besar. Yang 1st edition punya dah kena sembelih. Lepas sembelih je mesti mak aku akan masak Nasi Ayam. Sedapnya. Tapi hanya seekor je ayam yang 1 st edition ni kami tak sembelih. Namanya Jaguh. Kita orang tak sembelih dia sebab dia berkokok. Ayam tu lah yang gerakkan kita orang supaya sembahyang Subuh. Tak lah terlajak waktu Subuh kan.


Haa, ini lah gambar ayam aku yang berkokok tu






Amacam ada berani tak? Besar tau budak ni. Tapi dia tak ganas. Cuba korang tengok muka dia ni. Macam muka Christiano Ronaldo kan? Haha.



Aku rasa itu jelah ya cerita nya. Aku dah mengantuk. Dah banyak kali aku menguap besar. Bye. Goodnight.




No comments:

Post a Comment